SIRIUS Watch 2021: Към приобщаващо дигитално образование за деца мигранти

  • АВТОР(И)
    Томас Армалис
    Паула Мария Родригес Санчес
    Лоес ван дер Грааф
    Бистра Иванова
  • ИЗДАТЕЛ
    SIRIUS
  • ГОДИНА НА ПУБЛИКАЦИЯ
    2021
  • ПРОЕКТ:
  • ФИНАНСИРАНЕ
    Европейска комисия
  • РЕЗЮМЕ

    Преминаването към дистанционно обучение във връзка с пандемията от COVID-19 оказа огромен натиск върху преподавателите, родителите и самите деца да се запознаят с новите образователни технологии. Въпреки действащия План за действие за дигитално образование 2021-2027 г. на ЕС, дигиталното неравенство сред учениците все още е високо. Децата мигранти често произлизат от семейства с по-нисък социално-икономически статус, имат ограничен достъп до цифрови ресурси у дома и в сравнение с местните си връстници, по-често използват компютърни и интернет технологии за образователни, отколкото за общи цели.

    SIRIUS Watch 2021 представя тенденциите и развитието на ефектите от цифровизацията в образованието върху децата мигранти както преди COVID-19, така и по време на COVID-19.

    Докладът се основава на национални изследвания и изследвания на ниво ЕС, както и на резултатите от онлайн дигиталната работилница SIRIUS. Резултатите включват ясна рамка от предизвикателства и препоръки в подкрепа на развитието на приобщаваща инфраструктура за цифрово образование за деца мигранти.

    Докладът завършва с две основни заключения:

    • Първо, увеличаването на многообразието в класните стаи и повишаването на осведомеността относно специфичните нужди и предизвикателства, пред които са изправени децата мигранти, не е довело до засилен мониторинг и събиране на данни в училищата;
    • Второ, дигитализацията на образованието трябва да се разглежда както като потенциална заплаха, така и като потенциална възможност за децата мигранти.

    На тази база са направени следните препоръки:

    • Интегриране на децата с мигрантски произход като специфична подгрупа от интереси в националните дейности за мониторинг и оценка;
    • Оценяване на текущата употреба на дигитални инструменти, използвани в класната стая и за домашна работа;
    • Признаване ролята на родителите мигранти в образователния процес.